vildsvinsjakt 090520


Jag körde till Olas far och mor kl18.00 vädret var så skönt så vi la upp planerna för kvällen och så blev det lite bus med hans och Rebbes goa ungar Leah & Noel. Vid 20:00 tider gick vi ut till jakt stugan och satte oss och det var varmt det skoja man inte om. En annan Peter och Olas far satt i ett torn inne i skoggen vi var hundra på att det skulle smälla där tidigt. Vid 22:30 spände vi oss för då hörde vi en gris som skrek till tysta med pulsen uppe i topp så kom en grävling men bara 5min efter så kom dem uppskattar 5-6grisar alla med lite vikt på:). Sen titta vi på varandra lite och Ola fyller ju 30år idag så jag tyckte han skulle smälla av sakta la han upp geväret och sen smällde det jag trodde han sikta på några av dem ljusa för dem såg stora ut. Trodde han fick en dålig lungträff så vi skulle få söka efter den i skogen men sen ser man den en stor gris som stod lite från dem andra som inte jag såg. Vi vänta lite sen gick vi ut och titta och såg det var en sugga som vägde 93kg och den var inte liten. Så vi fick packa in den i bilen och köra den till ett viltslakteri Bunkaröd som slaktar och styckar det biligt. Ett stort grattis till Ola på 30års dagen och den fina grisen;)

  


Kommentarer
Postat av: Malin

Min storjägare :) Din tur nästa gång!

2009-05-21 @ 15:13:38
Postat av: Mamma

Så häftigt, kanske man får smaka en bit. Ett Stort Grattis bra berätta och måste vara häftigt att uppleva. Kramar Mamma

2009-05-21 @ 20:02:59
Postat av: sandra.

Roligt att du startat en blogg :)

Hoppas att allt är bra med dig/er, din son är så fruktansvärt SÖT.



Kram Sandra

2009-06-11 @ 13:09:37
URL: http://saundraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0