26/6 09 min första gris

Kom hem till Ola och Rebbe vid hav 8 Ola var på krigstigen han hade problem med högtryckstvätt svor för sig själv var så lågorna spruta ur näsan men jag och Rebbe hade kul åt han:) vi kom väg tillsist och det var ju tur lite över nio var vi på passet lite i 10 knaka det till i skogen. Sen kände jag en skarp doft av gris och där kom dom en kull med fjor års grisar lite vaksamma. Så vi la upp bössorna och böra sikta in Ola hade en på kornet sa han jag hade siktat in mig på den störste som såg ut som en galt men stod gris bakom så jag kunde inte skjuta. Börja leta efter någon som stod fritt men då börja dom röra på sig och där kom en springande jag fick in siktet på så det small av la sig direkt underbart. Tyvärr vände Olas gris sig så han kunde inte smälla den. Vi gick och kolla min gris var en mycket fin so gris skotte hade tagit hjärta lunga kunde inte bli ett bättre skott. Tack för en mycket trevlig kväll min vän som jag aldrig kommer att glömma. Men om 2helger bär det väll av igen:)

 


Kommentarer
Postat av: ola

Ja som jag ser det så är ju detta bara början på ett långt jägarliv. Härligt å se glädjen spruta ur öronen på dig när den ramlade. Ett mycket bra skott. Tack för en underbar jakt kväll. Och som sagt om 2 veckor smäller det igen. :)

2009-06-27 @ 21:02:18
Postat av: Mamma

Grattis sonen min, syns på hela dig. Kramar Mamma

2009-06-27 @ 22:41:29
Postat av: fia

grattis! grattis!

2009-07-02 @ 22:43:47
Postat av: malin

Grattis älskling! hoppas du får mer nästa vecka! ;)

2009-07-03 @ 10:38:46
URL: http://lilleville.blogg.se/
Postat av: Anonym

grattis grattis =) jag är sjukt avundsjuk. :) kram Lina

2009-07-07 @ 11:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0